Dla mediów


Już od kilku lat laptop to jeden z elementów szkolnej wyprawki. Z danych porównywarki Okazje.info wynika, że rodzice stawiają na sprawdzone marki i umiarkowane ceny. Najczęściej wybierane modele mają 15 lub 17 cali, są firmy Asus i nie kosztują więcej niż 3000 zł.

- Od początku sierpnia laptopy utrzymują się na 6 miejscu wśród  najpopularniejszych kategorii produktów na Okazje.info. - mówi Milena Bakalarz, specjalista ds. PR. - 24% internautów wybiera laptopy, korzystając z filtru producenta. Zdecydowanie najczęściej wybierany jest Asus, na którego stawia 2 razy więcej osób niż na następną w kolejności markę – Samsung. Na trzecim miejscu znalazły się laptopy Toshiba, a tuż za podium - Apple i HP. Co dziesiąty internauta poszukujący w sierpniu laptopa zwracał też uwagę na przekątną ekranu. Zainteresowaniem cieszą się większe matryce – 15  ( 39,9% wskazań) i 17 cali (31%). To wielkości typowe dla komputerów do użytku domowego. Duży ekran świetnie sprawdzi się przy korzystaniu z gier i multimediów.

Równie ważna co wielkość matrycy okazała się przystępna cena. Z danych porównywarki wynika, że najczęściej użytkownicy szukają modeli w cenie od 1000 do 3000 zł. - Każdy chce zapewnić dziecku jak najlepszy start, z drugiej strony – początek roku szkolnego to trudny czas dla portfeli rodziców. Dlatego poszukujemy laptopów ze średniej półki ze wskazaniem na sprzęt nieco droższy, ale za to – lepszej jakości. 8,5% użytkowników zawężało swoje poszukiwania do laptopów w cenie 2000-3000 zł, a 11,9% - 1000-2000 -  mówi Milena Bakalarz. Zdecydowanie mniej użytkowników ma konkretne wymagania co do procesora (preferowany typ określało 5,5% użytkowników), pamięci RAM czy pojemności twardego dysku. Nie każdy potrafi wybrać najlepsze wartości techniczne. W takim wypadku znana marka, średnia cena i preferowana wielkość to wystarczające podstawy do podjęcia decyzji. Najpopularniejsze modele w sierpniu to:

- Asus K52JU-SX050 (od 1514 zł)

- Toshiba NB520-10R (od 1099 zł)

- Samsung NC110 NP-NC110-A01PL (od 999 zł)

Artykuł opublikowano w media2.pl, wiadomoscipr.pl

Dodatkowe informacje