Aktualności

< powrót do aktualności

Jak rabaty wpływają na nasze decyzje zakupowe?

Rzeczy kupione w dobrej promocji cieszą podwójnie. Zakupy to bowiem dla wielu osób polowanie na najlepsze oferty. Znalezienie tej najbardziej atrakcyjnej potrafi przyprawić o dreszcz emocji. Klienci z takim podejściem mają jednak wiele racji – po co przepłacać skoro ten sam przedmiot można kupić sporo taniej? Sposobem na udane zakupy w Internecie są między innymi porównywarki cen, ale także kupony rabatowe, ogromnie popularne w USA. Również w Polsce korzysta z nich coraz więcej Internautów.

Promocje, rabaty, czy zniżki z łatwością przyciągają naszą uwagę nawet w sklepach spożywczych, gdzie za produkty nie musimy płacić tak wiele jak na przykład w butikach. Czarny piątek, sezonowe wyprzedaże, czy inne tego typu duże akcje promocyjne zachęcają z kolei miliony osób na całym świecie do odwiedzin galerii handlowych. Również w Internecie mamy możliwość skorzystania z atrakcyjnych zniżek. Sposobem na tanie e-zakupy są kupony rabatowe, kumulowane na takich stronach jak rabatuj.pl.

Ogromnie popularne w USA, od kilku lat z sukcesem zdobywają serca polskich Internautów. Badanie zrealizowane wśród użytkowników serwisu Okazje.info[1], pokazało, że chcąc kupić drogi z założenia produkt, już prawie 73% klientów poszukuje kuponów rabatowych w Internecie (często robi to 52,6%, natomiast czasami 20,3%).

Z kuponów rabatowych podczas e-zakupów bardzo często korzystamy w sposób rozważny, chcąc świadomie zminimalizować koszty, które będziemy musieli ponieść. Okazuje się jednak, że dla sporej grupy osób, odgrywają one również istotną rolę w procesie spontanicznego podejmowania decyzji zakupowych. W badaniu przeprowadzonym przez Grupę Okazje, ponad 57% respondentów przyznało, że zdarzają się im niezaplanowane zakupy, spowodowane możliwością skorzystania z atrakcyjnych rabatów (często - 24,6% , czasami – 32,5%). Badanie pokazało zatem, że kupony rabatowe to zarówno dobry sposób na tańsze zakupy dla klientów, jak i doskonała promocja samego sklepu.



[1] Badanie przeprowadzone w dniach x -x.11.2015 roku , na próbie 794 użytkowników serwisu Okazje.info.

Dodatkowe informacje