Aktualności

31 marca 2016

Wiosenne porządki Polaków – czy faktycznie je przeprowadzamy?

Nadeszła długo oczekiwana wiosna, która uważana jest za jedną z najbardziej energetycznych pór roku. Jest również mocno kojarzona z czasem, kiedy przeprowadzamy gruntowne porządki. Jak wynika z badań zrealizowanych na zlecenie Grupy Okazje,  zdecydowana większość z nas, bo aż 86% sprząta swoje domy[1]. Jakie dokładnie czynności wykonujemy, aby odświeżyć wnętrza? Czy inwestujemy w nowe dodatki, aby poczuć powiew wiosennej świeżości?

Słońce, które wiosną coraz częściej zagląda do naszych domów zdecydowanie motywuje do działania. Świat wokół staje się piękniejszy, dlatego to idealna pora roku, aby zmienić na lepsze także swoje wnętrza. Segregujemy, układamy i organizujemy. Czy jednak wszyscy? Jak wielu z nas decyduje się na przeprowadzenie wiosennych porządków?

Badanie przeprowadzone na zlecenie Grupy Okazje pokazało, że wiosenne prace w domu każdego roku przeprowadza aż 86% z nas. Nieco częściej zajmują się nimi kobiety, różnica nie jest jednak tak bardzo znacząca jak mogłoby się wydawać. Co roku zabiera się za nie 91% pań oraz 80% panów. Jedynie 5% ankietowanych twierdzi, że nie przeprowadza wiosennych porządków w ogóle. Według badań, do najczęściej wykonywanych należą typowe, drobne zajęcia domowe: mycie okien (94%), pranie zasłon i firanek (84%), sprzątanie w szafach (82%), odkurzanie całego domu (78%) i wyrzucanie nieużywanych rzeczy czy sprzętu (77%). Ankietowani nieco rzadziej piorą dywany (56%) i je trzepią (54%).

Co jeszcze robimy w domach związku z nadejściem wiosny?


Respondenci nie ograniczają się jedynie do domowych obowiązków. W związku z nadejściem wiosny zmieniają również wystrój wnętrz w swoich domach i mieszkaniach. Jednym z najczęściej kupowanych dodatków są kwiaty – taką odpowiedź wskazało 72% ankietowanych. Więcej niż połowa odświeża swoje wnętrza kupując zasłony i firanki oraz

 

różnego typu ozdoby, które potrafią nadać zupełnie nowego charakteru pomieszczeniu. Z kolei 30% badanych stawia na poduszki i koce, 20% na meble, a 16% na obrazy lub plakaty.

Badanie przeprowadzone na zlecenie Grupy Okazje pokazało, że dla większości z nas nadejście wiosny ma duże znaczenie. Ze zmianą pogody wiążemy wiele planów, to bowiem idealna pora roku na przeprowadzenie porządków i odświeżenie wnętrz.



[1] Ogólnopolskie badanie ilościowe realizowane techniką CAWI - przeprowadzone wśród członków społeczności badawczej Zymetrii. Realizacja badania: 26.02.2016 – 03.03.2016 r. Próba: osoby w wieku 25-60 lat, n=328.

 

23 marca 2016

Auto gotowe na nadejście wiosny

Zima to trudny okres jeżeli chodzi o eksploatację naszych aut. Ciężkie warunki atmosferyczne, śnieg i lód, niskie temperatury oraz sprzyjająca powstawaniu korozji sól na drogach – nie ma wątpliwości, że narażony na te niełatwe uwarunkowania pojazd wymaga przeglądu i odpowiedniego przygotowania do nadejścia wiosny. Czy właściciele aut są jednak tego świadomi? W jaki sposób dbają o swoje samochody po zakończeniu zimy? Sprawdzić to postanowili specjaliści z Okazje.info[1].


Badanie przeprowadzone przez porównywarkę cen Okazje.info pokazało, że większość internautów jest świadomych tego, że po zimie auto wymaga większej niż zwykle uwagi. Ponad 70% badanych stwierdziło, że potrzebuje ono specjalnego przygotowania do następnego sezonu. Jedynie 13,5% miało odmienne zdanie.

Jakie czynności najczęściej wykonują osoby, które chcą zadbać o auto po zimie?

Zdecydowana większość (64%) respondentów po zakończeniu zimy udaje się do myjni, aby dokładnie umyć samochód, który ciężko utrzymać w czystości, gdy na dworze panują tak trudne warunki atmosferyczne. 58% badanych za obowiązkową czynność związaną z przygotowywaniem auta do wiosny uznaje z kolei wymianę opon. 39% decyduje się na dokonanie przeglądu w serwisie, a 36% dodatkowo zleca przegląd klimatyzacji. Spora grupa osób (28%) dba również o tapicerkę, którą po zimie pierze. Zdarza się również, że niektóre elementy samochodu wymagają wymiany. Z tego względu 18% badanych kupuje nowe wycieraczki, 17% dywaniki, a 10% pokrowce na siedzenia. Na tego typu akcesoria badani z reguły nie chcą jednak przeznaczać więcej niż 200 zł (24,4%). Jedynie 10,6% z nich deklaruje, że jest gotowa wydać na ten cel nawet 500 zł, a 7,7% dysponuje kwotą w okolicach 1000 zł. O jeszcze droższych gadżetach myśli już tylko 3% respondentów.


Co ciekawe okazuje się, że bardziej zaangażowane w przygotowanie samochodu do wiosny są kobiety.

Wymiana opon

Opony zimowe na letnie większość ankietowanych (55%) zmienia jak tylko nastąpi polepszenie pogody. 15,6% robi to zaraz po Świętach Wielkanocnych, które mocno kojarzone się z nadejściem wiosny, a 9,8%, gdy tylko skończy się kalendarzowa zima. Dosyć duża grupa badanych (19,6%) zadeklarowała z kolei, że posiada opony całoroczne.

Respondenci biorący udział w badaniu, kupując nowe opony nie są zbyt rozrzutni. Większość z nich (57,8%) jest gotowa przeznaczyć na jedną sztukę nie więcej niż 200 zł. Wydatek w kwocie do 500 zł jest w stanie ponieść 21,6% ankietowanych, a do 1000 zł 7,2%. Opony, których wartość przekracza 1000 zł kupuje z kolei 13,4% internautów.

Nie każdy z nas przygotowując auto do wiosny musi kupować nowe akcesoria czy prać tapicerkę. Pamiętajmy jednak, aby zadbać o bezpieczeństwo swoje i swoich pasażerów. Przegląd i wymiana opon to podstawowe czynności, które każdy właściciel samochodu powinien wykonać.



[1] Ogólnopolskie badanie ilościowe realizowane techniką CAWI - przeprowadzone wśród członków społeczności badawczej Zymetrii. Realizacja badania: 26.02.2016 – 03.03.2016 r. Próba: osoby w wieku 25-60 lat, n=328.

 

17 marca 2016

Jak skuteczne budować wiarygodność w sieci?

Ciągła praca nad budowaniem wiarygodności i zdobywaniem zaufania klientów to jedno z najważniejszych zadań przedsiębiorców działających w sieci, przede wszystkim właścicieli sklepów internetowych. Wielu internautów wciąż miewa bowiem obawy przed zawieraniem transakcji online, szczególnie wtedy, gdy korzysta z usług danego sprzedawcy lub pośrednika po raz pierwszy. Aby ułatwić klientom podejmowanie decyzji zakupowych, działający w branży e-commerce coraz chętniej korzystają z narzędzi, które mają świadczyć o bezpieczeństwie transakcji. Są nimi między innymi widgety. Oto jakie rozwiązania dostępne są na rynku oraz co gwarantują.

Widget to graficzny element interfejsu strony internetowej, zaprojektowany tak, aby realizować określone zadania. Narzędzie to coraz częściej można znaleźć na sklepach internetowych czy blogach. Pozwala bowiem skutecznie budować relacje z klientami oraz czytelnikami. Jakie funkcje może spełniać i co można zyskać korzystając w pełni z jego możliwości?

Widget jako szybki komunikator

Jedną z przyczyn rezygnowania z zakupów w sklepach internetowych, czy korzystania z usług firm działających w Internecie, jest brak możliwości zadania pytania i otrzymania odpowiedzi „tu i teraz”. Odnalezienie na stronie maila lub numeru telefonu wymaga od użytkownika nieco większego zaangażowania, na które nie zawsze ma on czas i ochotę. Dlatego bardzo dobrym rozwiązaniem jest chat online w formie zainstalowanego na stronie widgetu. Dobrze widoczny i prosty w obsłudze sprawi, że kontakt na linii klient – firma będzie szybki i skuteczny. Pamiętać należy jednak, aby nie było to martwe narzędzie – sukces jego wykorzystywania będzie zależeć od zaangażowanego konsultanta – doskonale zorientowanego w ofercie firmy i w krótkim czasie udzielającego odpowiedzi.

Widget jako mini ankieta

Przedsiębiorcy działający w branży e-commerce, którzy są zainteresowani opiniami klientów na temat swoich produktów lub usług, a także jakości obsługi uchodzą za bardziej wiarygodnych. Mechanizm pozyskiwania tzw. informacji zwrotnej polega zazwyczaj na zadaniu kilku pytań na temat przebiegu transakcji poprzez maila, tuż po jej zakończeniu. To jednak nie jedyne narzędzie, które można w tym celu wykorzystać. Do zbierania cennych informacji może również posłużyć mini ankieta w formie widgetu. Najlepiej umieścić w niej pytania, które dostarczą odpowiedzi zawierające wskazówki, co powinno zostać ulepszone/poprawione na stronie, np. Czy miałeś problem z odnalezieniem szukanego przez siebie produktu?, Czy nasza oferta spełniła Twoje oczekiwania?, itp.

Widget jako narzędzie do rekomendacji produktów i usług

System rekomendacji produktów lub usług, który obecny jest na stronach wielu sklepów internetowych i firm świadczących usługi w Internecie, to narzędzie, które wspiera bezpośrednio sprzedaż, a nie koniecznie buduje wiarygodność. Z pewnością ułatwia jednak podejmowanie klientom decyzji zakupowych, a przez to generuje pozytywne skojarzenia z danym serwisem, jako miejscem dokonania szybkiej i prostej transakcji. Skuteczność tego rozwiązania zależy od kilku czynników – przede wszystkim od wyboru rekomendowanych produktów i usług, ale także od sposobu ich zaprezentowania. Dlatego dobrze jest dostosować tego rodzaju widget zarówno do interfejsu witryny, jak i rodzaju pokazywanego asortymentu.

Widget jako narzędzie prezentowania opinii o firmie

Prowadząc sklep internetowy lub świadcząc usługi online należy pamiętać, że możliwość zapoznania się z opiniami innych użytkowników przed dokonaniem zakupu, zwiększa szansę na pozytywne zakończenie transakcji. Dlatego warto zadbać o to, aby potencjalni klienci mieli łatwy dostęp do informacji na temat jakości obsługi i asortymentu. Będzie to dla nich cenna wskazówka i sygnał, świadczący o bezpieczeństwie zawieranych transakcji. Wiarygodność firmy skutecznie zbuduje odpowiedni widget, udostępniający klientom oceny innych kupujących. Można go pozyskać uczestnicząc w bezpłatnych programach zbierających tego typu informacje. Przykładem takiego rozwiązania jest widget programu Wiarygodne Opinie, stworzony przez porównywarkę cen Okazje.info, który został właśnie ulepszony oraz dostosowany do aktualnych trendów. Umożliwia on między innymi indywidualne zdefiniowanie części składowych widgetu, jego typu (wysuwany lub statyczny), stylu graficznego, czy położenia. Dzięki możliwości konfiguracji, właściciel witryny może wybrać opcje, które będą prezentować sklep w jak najlepszym świetle i dostosować widget do własnych wymagań, tak aby skutecznie budował wiarygodność oraz przede wszystkim wspierał sprzedaż.

Na koniec warto pamiętać, że dzięki zastosowaniu tego narzędzia możliwe jest zwiększenie sprzedaży poprzez wzrost zaangażowania klienta w transakcję. U klienta zapoznającego się z opiniami innych lub zamieszczającego swój komentarz, tworzy się bowiem bardziej indywidualna więź z firmą, przez co zwiększa się szansa na kolejne zakupy w przyszłości. Warto także pamiętać, że obecnie konsumenci coraz częściej przedkładają jakość obsługi i bezpieczeństwo zakupów ponad niższą cenę interesującego ich produktu.

16 marca 2016

Wielkanoc za mniej niż 500 zł, czyli świąteczne wydatki internautów

Wielkanoc, choć mniej kosztowna niż Święta Bożego Narodzenia, podobnie jak one obciąża w pewnym stopniu nasz domowy budżet. Czy przygotowujemy się wcześniej na ten wydatek odkładając odpowiednią sumę pieniędzy? A może decydujemy się na zaciągnięcie kredytu u rodziny lub w banku? Na co wydajemy najwięcej? Na te oraz inne pytania związane z wielkanocnymi wydatkami odpowiada raport przygotowany przez specjalistów Okazje.info – internetowej porównywarki cen[1].

Oszczędności czy pożyczka?

Krótsza niż Święta Bożego Narodzenia, nie wymagająca od nas kupowania kosztownych prezentów bliskim i bez silnej tradycji przystrajania domu czy podwórka – być może dlatego, aż 76,8% badanych deklaruje, że wielkanocne wydatki sfinansuje z bieżących zarobków. Tylko 12% ankietowanych odkłada, aby zorganizować nadchodzące święta, a 11,2% zamierza wziąć pożyczkę (9% od rodziny lub znajomych, a 2,2% z banku).

Mniej czy więcej?

Zdecydowana większość respondentów na tegoroczne przygotowania do Wielkanocy nie planuje wydać więcej niż w roku ubiegłym (85%). 55% zamierza koszty związane z organizacją zbliżających się świąt nawet zmniejszyć, a 30% utrzymać je na tym samym poziomie. Wydać więcej niż w roku ubiegłym chce jedynie 13% badanych.

 

Na co wydamy najwięcej?

Suto zastawiony stół to znak rozpoznawczy każdych polskich świąt. Tak jest i w przypadku Wielkanocy – organizując rodzinne spotkanie z tej okazji, większość z nas najwięcej wydaje na jedzenie i napoje (54%). 17,5% badanych za najbardziej kosztowny uznała z kolei zakup alkoholu, którego obecność jest wciąż dla wielu Polaków symbolem gościnności. Planując święta część z nas sporo inwestuje także w przygotowania domu do wizyty rodziny lub znajomych – wydatek z tym związany za największy uznało 9,7% respondentów. Tylko nieco mniej, bo 9% najwyższe koszty ponosi kupując upominki dla bliskich. Dla 6,5% ankietowanych największym wydatkiem jest z kolei podróż do bliskich, a dla 3,3% zakup nowych ubrań.

 

 

Ile zatem wydamy na organizację nadchodzących świąt?

Okazuje się, że organizując Wielkanoc jesteśmy raczej oszczędni. 53,1% badanych nie planuje wydać na przygotowania do niej więcej niż 500 zł. 7,8% deklaruje, że poziom wydatków poniesionych z tej okazji nie będzie wyższy niż 1000 zł, a tylko 1,7% przeznaczy na ten cel więcej niż 1000 zł.

Choć Wielkanoc to w teorii święto ważniejsze niż Boże Narodzenie, to wymaga zdecydowanie mniej przygotowań i nakładów finansowych. Nie jest również tak komercyjna i silnie wykorzystywana przez media czy galerie handlowe. Łatwiej zatem skupić się w czasie jej trwania na tym co najważniejsze, czyli bliskich i chwilach z nimi spędzonych. Pamiętajmy także, że zaoszczędzić cenne godziny pomogą nam zakupy przez Internet, które są szybsze i często również tańsze.



[1] Badanie przeprowadzone w marcu 2016 roku, na próbie 502 użytkowników serwisu Okazje.info.

07 marca 2016

Sprawdzone upominki na Dzień Kobiet i Dzień Mężczyzn od Okazje.info

Nadchodzący 8 i 10 marca to dni, w których swoje święto obchodzą kobiety i mężczyźni. Warto zatem pamiętać o bliskich nam osobach, wręczając im choćby drobny upominek, który wywoła uśmiech na ich twarzach. Wybór odpowiedniego podarunku to dla części z nas żaden problem, jednak spora grupa osób, każdego roku staje przed niemałym dylematem. Specjaliści z Okazje.info, dla wciąż niezdecydowanych, stworzyli listę sprawdzonych prezentów dla niej i dla niego.

Dla niej

  • Perfumy dodają kobiecie blasku i z całą pewnością są jednym z tych prezentów, które sprawdzają się w Dniu Kobiet. To bowiem upominek, który przypadnie do gustu nie tylko wielbicielkom nowych zapachów, ale wszystkim paniom, które pragną czuć się pięknie i kobieco.
  • Kobietom wielką radość sprawiają różnorodne elementy biżuterii oraz inne piękne dodatki. Panie uwielbiają bowiem drobiazgi, które są doskonałym dopełnieniem każdej stylizacji.
  • Osoby, które przepadają za czytaniem, cieszy każda kolejna pozycja w ich zbiorze. Dlatego książka to zdecydowanie trafiony prezent z okazji Dnia Kobiet dla pań, które w wolnym czasie oddają się lekturze.
  • Każda kobieta uwielbia pachnące masła i balsamy do ciała. Warto postawić na zapachy, które uspokajają i relaksują, na przykład zapach lawendy, kwiatu pomarańczy, rumianku, szałwii, róży czy hyzopu.
  • Czekolada, pralinki czy owocowe żelki – każda z pań ma swoją słabość. Tym razem panowie mogą ją bezkarnie wykorzystać – takie smakołyki to prezent, który osładza nawet najgorszy dzień.

Dla niego

  •  T-shirt z oryginalnym nadrukiem sprawdzi się świetnie jako prezent z okazji Dnia Mężczyzn. Te z zabawnymi napisami, np. „Mąż idealny”, to najmodniejsze modele tego sezonu. To także bardzo praktyczne upominki w przypadku panów, którzy nie przepadają za robieniem zakupów.
  • Mężczyźni uwielbiają otaczać się gadżetami. Większość kobiet nie planuje jednak tak kosztownych prezentów z okazji Dnia Mężczyzn, jak nowy smartphone czy iPad. Dlatego w tym przypadku warto postawić na designerskie etui na tablet, laptopa czy telefon, które jest znacznie tańsze, a z pewnością ucieszy każdego pana, troszczącego się o bezpieczeństwo i wygląd swoich urządzeń.
  • Nie tylko panie lubią mieć duży wybór kosmetyków i perfum. Są mężczyźni, którzy również uwielbiają tego typu prezenty. Panów, którzy nie pogardzą kolejnym tego rodzaju produktem w swojej kolekcji, kobiety mogą obdarzyć np. perfumowanym balsamem, który doskonale sprawdzi się w codziennej pielęgnacji ciała – zadba zarówno o jego zapach, jak i odpowiednie nawilżenie.
  • Klasyczny upominek, który nie wychodzi z mody, czyli skórzany portfel – warto sprawdzić, czy ten, który nosi nasz partner nie jest już na tyle zniszczony, że powinno się go wymienić na nowy. Panowie z kupieniem go z reguły czekają, aż ten dotychczasowy zupełnie przestanie się nadawać.
  • Idealny prezent dla zapracowanych panów? Kubek termiczny, dzięki któremu znajdą chwilę na kawę w czasie podróży do pracy.

Znalezienie prezentu na Dzień Kobiet czy Dzień Mężczyzn to nie lada wyzwanie. Dlatego warto szukać inspiracji, dzięki którym poszukiwania staną się przyjemnością!

Te i wiele innych pomysłów na prezent dla niej i dla niego, znaleźć można na stronie www.okazje.info.pl

Dodatkowe informacje