Aktualności

26 kwietnia 2016

Sezon grillowy czas start!

Wiosną dni zaczynają być dłuższe, a wieczory stają się coraz cieplejsze. To dla wielu z nas doskonała okazja do spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu. Tego typu spotkaniom często towarzyszy grill. Kiedy rozpoczynamy sezon grillowy? Czy posiadamy własne grille? Na te oraz inne pytania odpowiada badanie zrealizowane przez Okazje.info[1]

Po długiej zimie każdy z nas tęskni za czasem spędzanym na świeżym powietrzu i smakiem grillowanych przysmaków, dlatego sezon grillowy z reguły rozpoczynamy jak tylko pozwoli na to pogoda. Największa grupa badanych (43%), po pierwsze przysmaki z rusztu sięga już w maju, wraz z nadejściem długiego weekendu. Część ankietowanych sezon otwiera z kolei w kwietniu (16%), czerwcu (7%) lub w pierwszy, ciepły weekend roku (9%). Jedynie 3% wolny czas przy grillu spędza dopiero w wakacje. Wyniki badania pokazały również, że jedynie 22% ankietowanych nie grilluje w ogóle, co oznacza, że ogromna większość z nas (78%) sięga po potrawy z rusztu. W naszym kraju grillowanie jest zatem bardzo popularne i lubiane. Dowodem na to jest także fakt, że aż 55% ankietowanych jest w posiadaniu własnego grilla. Często grillujemy także u znajomych czy rodziny lub korzystamy z kamiennych grilli tworzonych przez miasta, w takich miejscach jak np. parki.

Grille kupujemy z reguły z myślą, że będziemy je użytkować przez co najmniej 2-3 lata. Z uwagi jednak na charakter ich wykorzystania, a często również nieprawidłowe przechowywanie, zdarza nam się wymieniać je znacznie częściej. W przeprowadzonym badaniu, co 10 osoba zadeklarowała chęć kupna nowego sprzętu w tym roku. Jego wybór nie będzie jednak wcale taki prosty. Producenci proponują bowiem grille ogrodowe bardzo różnych typów i rozmiarów. Modele przeznaczone do używania w domu czy na tarasie to grille gazowe i elektryczne, typowo ogrodowe to z kolei te węglowe. Różne są również materiały, z których wykonywane są grille. W sklepach najczęściej spotykamy sprzęt metalowy, jednak w naszych ogrodach pojawiają także grille ceglane, betonowe czy kamienne. Na tego rodzaju sprzęt musimy jednak wydać nieco więcej.

Osoby, które mają zamiar zakupić nowy grill, zwykle chcą wydać na niego do 100 zł (49%). Respondenci, którzy chcą zapłacić do 300 zł stanowią 22%, a osoby, które mają zamiar przeznaczyć na taki zakup do 500 zł 13%. Okazuje się również, że wielu z nas inwestuje w nowego grilla kwoty powyżej 500 zł – taką odpowiedź wskazało bowiem 16% badanych.

Korzystanie z grilla znacznie ułatwiają specjalistyczne akcesoria, takie jak np. sztućce do zdejmowania czy przekładania potraw. Nie są one jednak niezbędne i wielu z nas doskonale radzi sobie bez nich, co pokazuje badanie. Tylko 15% respondentów zamierza kupić w tym roku tego typu przyrządy, a 85% osób nie ma w planach takiego zakupu.

Wiosna to idealny moment na otwarcie sezonu grillowego. Warto wykorzystać pierwsze ciepłe, majowe popołudnia i wieczory na przygotowanie pysznych dań z rusztu. Grill to także doskonała okazja do spotkania z rodziną i znajomymi, których być może dawno nie widzieliśmy.

Ranking najpopularniejszych grilli znaleźć możemy na stronie www.okazje.info.pl/dom-i-ogrod/grille-ogrodowe/ranking.html



[1] Badanie zrealizowane w kwietniu 2016 roku, na grupie 602 internautów.

21 kwietnia 2016

Wiosenne porządki w ogrodzie Wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Okazje.info

Wraz z nadejściem wiosny przyszedł czas na porządki w ogrodzie. To znakomity moment, aby odświeżyć go po zimie i cieszyć się czasem spędzanym na świeżym powietrzu pośród zieleni przez całe lato. Specjaliści z Okazje.info postanowili sprawdzić[1], jakie zmiany w swoich ogrodach najczęściej przeprowadzamy na wiosnę oraz jakie narzędzia ogrodowe są nam do tego niezbędne.

Każdy ogród po zimie wymaga uporządkowania i choćby niewielkiej renowacji. Niesprzyjające warunki pogodowe z pewnością dały się we znaki nawet tym, w których główną rolę odgrywa zwykły trawnik. Jakie prace najczęściej wykonujemy w ogrodach po zimie?

Według badania przeprowadzonego na zlecenie Okazje.info, najczęściej robimy nasadzenia kwiatów (84%). W przeważającej większości ogrodów nie może obejść się również bez zgrabienia liści (76%) i podcięcia drzewek (72%). Bardzo chętnie sadzimy również nowe krzewy i drzewka (71%), siejemy warzywa (65%) i sadzimy krzaczki owocowe (np. truskawki, poziomki) (63%). Duża grupa ankietowanych (59%) na wiosnę sieje również trawę. Przydomowy ogród to bardzo często miejsce, w którym wypoczywamy czy spożywamy posiłki. Dlatego jak tylko nadejdą pierwsze cieplejsze dni wyciągamy meble ogrodowe (http://www.okazje.info.pl/dom-i-ogrod/zestawy-mebli-ogrodowych/). Bywa tak, że musimy je odmalować (48%) lub decydujemy się na kupno nowych (25%).

 

Aby dobrze zadbać o swój ogród, niezbędne są nam odpowiednie narzędzia. Niektóre z nich potrafią służyć przez wiele lat, inne musimy co jakiś czas wymieniać. Jakie narzędzia ogrodowe najczęściej kupujemy? Najwięcej ankietowanych (76%) wskazało na sekator (http://www.okazje.info.pl/dom-i-ogrod/sekatory/) oraz nożyce (http://www.okazje.info.pl/dom-i-ogrod/nozyce-do-zywoplotu-i-trawy/). Większość osób (73%) kupuje także grabie oraz węże ogrodowe (71%) (http://www.okazje.info.pl/dom-i-ogrod/weze-i-zraszacze/). Ponad połowa ankietowanych zdeklarowała, że zaopatruje się w łopaty (http://www.okazje.info.pl/dom-i-ogrod/lopaty-szpadle-i-widly/) (67%) i kosiarki do trawy (http://www.okazje.info.pl/dom-i-ogrod/kosiarki-do-trawy/) (64%). Najrzadziej kupujemy piły, kompostowniki oraz myjki ciśnieniowe.

Warto wiedzieć

Poszukując odpowiedniego dla siebie sekatora warto wziąć pod uwagę te wyposażone w obrotową głowicę i skuteczny mechanizm tnący (np. http://www.okazje.info.pl/okazja/dom-i-ogrod/fiskars-115360.html). Dzięki tym rozwiązaniom trudno dostępne gałęzie w koronie drzew można obcinać bez użycia drabiny, a cięcie staje się szybkie, łatwe i bezpieczne. Z kolei jeżeli chodzi o nożyce, szukajmy tych z innowacyjnymi systemami przekładni zębatych, które przenoszą i zwiększają siłę cięcia (np. http://www.okazje.info.pl/okazja/dom-i-ogrod/fiskars-114790.html).

Wiosna to czas porządków w ogrodzie. Im wcześniej doprowadzimy go do ładu po jesieni i zimie, tym szybciej będziemy mogli cieszyć się czasem na świeżym powietrzu pośród zieleni. Warto zatem już dzisiaj zaplanować prace w ogrodzie.



[1] Ogólnopolskie badanie ilościowe realizowane techniką CAWI - przeprowadzone wśród członków społeczności badawczej Zymetrii. Realizacja badania: 26.02.2016 – 03.03.2016 r. Próba: osoby w wieku 25-60 lat, n=328.

20 kwietnia 2016

Aktywni na wiosnę – czy aby na pewno?

Rower, bieganie, a może fitness? Wiosna to czas, kiedy wiele osób rozpoczyna lub powraca do swojej przygody ze sportem. Zachęca do tego ładniejsza pogoda oraz zbliżające się lato, w czasie którego odsłaniamy znacznie więcej ciała. Chcemy zatem, aby było szczupłe i wysportowane. Czy jednak zmiana pory roku faktycznie motywuje, czy jest to tylko pewien stereotyp? Eksperci z Okazje.info postanowili to sprawdzić. Z przeprowadzonego na ich zlecenie badania[1] wynika, że tylko 11% ankietowanych zdecydowanie zamierza rozpocząć lub powrócić do aktywności fizycznej właśnie wiosną.

Wiosna wydaje się idealną porą na rozpoczęcie ćwiczeń i przejście na zdrowszą dietę. Sprzyja temu pogoda oraz stopniowe pojawianie się sezonowych warzyw i owoców. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Okazje.info wynika jednak, że niewiele osób jest zdecydowanych na podjęcie tego typu działań. Taką postawę zadeklarowało bowiem jedynie 11% ankietowanych. 27% rozważa przejście na sportowy tryb życia, ale nie jest jeszcze do końca przekonana, czy faktycznie tak się stanie. Z kolei 24% badanych odpowiedziało, że raczej nie zamierza uprawiać sportów tej wiosny, a 10% zdecydowanie nie ma zamiaru ćwiczyć. Aktywność fizyczna na wiosnę jest mniej popularna wśród mężczyzn niż kobiet.

Osoby, które wiosną rozpoczynają lub wracają do chodzenia na siłownię, fitness lub inne zajęcia sportowe, najczęściej decydują się na zakup nowej odzieży sportowej (56%). Duża grupa osób sięga również po nowe buty (48%) i bieliznę sportową (36%). Inne akcesoria sportowe, takie jak: ręcznik, torba sportowa czy bidon na wodę, są rzadziej brane pod uwagę podczas wiosennych zakupów.

 

Czy bieganie nadal jest w modzie?

Wydawałoby się, że jednym z najczęściej uprawianych wiosną sportów jest bieganie. Okazuje się jednak, że 44% ankietowanych biorących udział w badaniu w ogóle nie biega. Ci którzy biegają, sezon z reguły rozpoczynają w marcu (10%), kwietniu (14%) lub jak tylko ustaną pierwsze mrozy (9%). Co ciekawe, 11% z respondentów przyznało, że biega całym rokiem.

Duża grupa biegaczy, przygotowując się do sezonu, kupuje nowe akcesoria. Są to głównie rzeczy naturalnie zużywające się, takie jak buty (60%), czy strój sportowy (51%). Mniej niż połowa ankietowanych decyduje się z kolei na zakup opaski na uszy, czapki, bidonu lub sportowego zegarka. Z badania wynika, że kobiety częściej kupują buty do biegania (62%), a mężczyźni specjalistyczne ubrania (56%).

A może rower?

Wiosna to także długo wyczekiwana pora roku przez wszystkich, którzy uwielbiają przejażdżki rowerowe, ale rezygnują z nich zimą. W przeprowadzonym badaniu, najwięcej ankietowanych odpowiedziało, że sezon rowerowy rozpoczyna w kwietniu (34%) lub w maju (23%). Do mniejszości należą z kolei osoby, które jeżdżenie na rowerze zostawiają dopiero na lato (7%) oraz te, które jeżdżą całym rokiem (7%).

 

Każdy, długo nieużywany sprzęt sportowy, także rower, powinniśmy odpowiednio przygotować do sezonu. Co najczęściej sprawdzamy, naprawiamy lub czyścimy? Aż 72% rowerzystów przyznało, że pompuje koła, 70% smaruje łańcuch i czyści rower, a 50% reguluje hamulce. Z kolei 30% oddaje go do serwisu na przegląd.

Wiosna to najbardziej motywująca do działania pora roku. Warto dodatkowe pokłady energii przeznaczyć na coś, co naprawdę lubimy robić i co sprawia nam przyjemność. Niekoniecznie musi być to bieganie, rower czy siłownia. Równie dobre dla naszego zdrowia będą na przykład długie spacery. Ważne, aby trwającej właśnie wiosny i nadchodzącego lata nie spędzić na kanapie przed telewizorem.



[1] Ogólnopolskie badanie ilościowe realizowane techniką CAWI - przeprowadzone wśród członków społeczności badawczej Zymetrii. Realizacja badania: 26.02.2016 – 03.03.2016 r. Próba: osoby w wieku 25-60 lat, n=328.

 

13 kwietnia 2016

5 zasad komunikacji z klientem, o których powinieneś zapomnieć

Komunikacja na linii firma-klient to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników determinujących sukces biznesowy. Szybko, rzeczowo i profesjonalnie – tego wymaga już praktycznie każdy przeciętny Kowalski kupujący nasz produkt, czy korzystający z naszych usług. Jest to szczególnie ważne jeżeli transakcja odbywa się online. Tutaj nie ma mowy o zaniedbaniach. A przynajmniej nie powinno być, ponieważ to, co dzieje się w sieci potrafi mieć współcześnie o wiele większą moc niż to samo, gdyby zdarzyło się w sklepie stacjonarnym. Teoretycznie wszyscy o tym wiemy i staramy się dbać o relacje z klientami. Czy jednak wszystko robimy dobrze? Z pewnością warto wiedzieć, jakich zachowań powinniśmy szczególnie unikać.

  1. 1.      Długotrwały brak odpowiedzi

Zdarza się, że nie jesteśmy w stanie od razu odpowiedzieć na zadane przez klienta pytanie. Czekamy na informacje od producenta, który zwleka z realizacją zamówienia, produkt zagubił się w magazynie lub zdarzyła się inna niezależna od nas sytuacja. Pamiętajmy, że nie jest to powód do trzymania klienta w niepewności. Brak odpowiedzi w większości przypadków przynosi mu na myśl najgorsze scenariusze, takie jak oszustwo, czy bankructwo firmy. Każde wyjaśnienie jest lepsze od jego braku, dlatego jeżeli nie wiemy w danym momencie, co zakłóciło transakcję, przekażmy taką właśnie informację klientowi. Z pewnością lepiej wpłynie to na nasze relacje, niż milczenie.

  1. 2.      Ignorowanie niektórych wiadomości/komentarzy

Niestety nie każdy klient to elokwentny i wyrozumiały człowiek z wysoką kultura osobistą. Dlatego nie wszystkie komentarze pozostawiane na naszej stronie są merytoryczne, wiele z nich to uzewnętrznienie negatywnych emocji, które drzemią po drugiej stronie monitora. Często nie odpowiadamy na tego typu wiadomości, tłumacząc się, że nie ma sensu wchodzić w tego rodzaju dyskusję. To duży błąd. Wściekły klient może bowiem narobić najwięcej szkód, a brak naszej reakcji jest dla niego jak płachta na byka. Dlatego uzbrójmy się w cierpliwość i spróbujmy podejść z szacunkiem to jego uwag. 

  1. 3.      Każdemu zdarzają się błędy

To prawda – każdy z nas czasem popełnia błędy, każdy ma do nich prawo. Pamiętajmy jednak, że w e-commerce zasada ta działa nieco inaczej. Wysyłając klientowi zły rozmiar czy kolor zamówionego produktu, powinniśmy nie tylko w jak najszybszym czasie dostarczyć ten właściwy, ale i odpowiednio wynagrodzić mu tę pomyłkę. Dołączenie do przesyłki drobnego upominku czy kuponu na następne zakupy może uratować naszą relację. W innym razie mogą to być ostatnie zakupy, których osoba ta dokonała w naszym sklepie.

  1. 4.      Jeżeli zakupy przebiegły bez negatywnych niespodzianek klient na pewno do nas wróci

W sprzedaży internetowej, w porównaniu ze sprzedażą stacjonarną, znacznie trudniej o stałych klientów. Dlatego przekonanie, że wystarczy, by transakcja przebiegła pomyślnie, aby klient do nas wrócił jest bardzo mylne. Okazuje się bowiem, że przeciętny Kowalski dokonuje jednorazowo zakupu w określonym e-sklepie. Jak temu zaradzić? Wprowadzając stałą i atrakcyjną komunikację. Klientowi należy przypominać o sobie, ale zawsze oferując mu coś wyjątkowego. Inaczej uzna nasze wiadomości za spam. Atrakcyjne rabaty, konkursy czy gratisy powinny zachęcić go do dalszych zakupów i zbudować trwałą więź ze sklepem.

  1. 5.      Wszystkie niezbędne informacje o produkcie czy usłudze klient może znaleźć na mojej stronie

Ilu klientów, tyle pytań, dlatego nie możemy wychodzić z założenia, że jedynym źródłem informacji, które oddamy w ich ręce będzie strona naszego sklepu. Dla wielu osób będzie ona bowiem niewystarczająca. Klient e-sklepu powinien mieć możliwość „podejścia” do wirtualnej ekspedientki i wyjaśnienia wszystkich wątpliwości. Dlaczego jest to tak istotne? Częstą przyczyną rezygnowania z zakupów w sklepach internetowych, czy korzystania z usług firm działających w Internecie, jest brak możliwości zadania pytania i otrzymania odpowiedzi „tu i teraz”. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest na przykład chat online w formie zainstalowanego na stronie widgetu. Sprawna, łatwa i szybka komunikacja z pewnością wpłynie na wzrost sprzedaży.

5 wyżej zaprezentowanych zasad komunikacji z klientem, o których powinniśmy zapomnieć to tylko część wiedzy niezbędnej do tworzenia doskonałych relacji z klientami w branży e-commerce. Warto zgłębiać ten temat, ponieważ co chwila pojawiają się nowe, coraz skuteczniejsze rozwiązania.

11 kwietnia 2016

Wiosna – czas na remont!

Wiosna to najlepszy czas na przeprowadzenie remontu, dzięki któremu nasz dom lub mieszkanie „odetchnie” po ciężkiej zimie. Sprzyja temu zarówno pogoda, jak i nasze finanse – zdążyliśmy nieco odbudować budżet po Świętach Bożego Narodzenia, a jeszcze nie ponieśliśmy kosztów wakacyjnego wyjazdu. Jak wiele osób w tym roku planuje wiosenny remont? Które pomieszczenia mają zamiar odświeżyć oraz ile pieniędzy chcą przeznaczyć na ten cel? Na te pytania odpowiada raport przygotowany przez Grupę Okazje.

Przeprowadzone na zlecenie Grupy Okazje badanie[1] pokazało, że większość respondentów planuje przeprowadzić tej wiosny remont swojego domu lub mieszkania. Jednak tylko 38% ma konkretne zamiary z tym związane. 34% wyraża z kolei chęć podjęcia takiego działania, ale nie wie jeszcze, jak dokładnie będzie ono wyglądało. Okazuje się, że w tej kwestii bardziej zdecydowani są mężczyźni – sprecyzowane plany, co do remontów ma bowiem 45% z nich, w przypadku pań jest to nieco mniej, bo 30%. Tylko 10% ankietowanych nie planuje żadnych zmian w swoich ”czterech ścianach”, a 5% zamierza je przeprowadzić, ale o innej porze roku.

 

Salon najczęściej remontowanym pomieszczeniem

Z badań przeprowadzonych na zlecenie Grupy Okazje wynika, że wśród Polaków panuje duże zróżnicowanie jeżeli chodzi o wybór pomieszczeń do remontu. Jednak najwięcej ankietowanych, bo aż 48% ma zamiar odświeżyć salon. Z pewnością wynika to z faktu, że to w nim właśnie spędzamy popołudnia odpoczywając po pracy oraz przyjmujemy gości w wolnym czasie. Chcemy zatem, aby była to przytulna oraz nowocześnie i stylowo urządzona część naszego domu. Na drugim miejscu w ankiecie znalazła się kuchnia (36%), na trzecim łazienka (31%). To bardzo istotne pomieszczenia w każdym mieszkaniu, jednak ich remont wiąże się z reguły ze znacznie większymi kosztami niż remont salonu. Wnętrzami, które dosyć chętnie odnawiamy jest również sypialnia (28%) i pokój dziecięcy (24%).

 

Remonty tak, ale nie za drogie

Przeprowadzenie każdego, nawet niedużego remontu wiąże się z wydatkami, które są dodatkowym obciążeniem dla domowego budżetu. Dlatego tego typu działania z reguły planujemy z wyprzedzeniem, ustalając kwotę, którą jesteśmy w stanie na nie przeznaczyć. Zrealizowane badanie pokazało, że 31% osób zamierza zarezerwować na remont sumę, która nie przekroczy 5000 zł. To kwota, którą część z nas jest w stanie zaoszczędzić w przeciągu roku. Tylu samo ankietowanych odpowiedziało, że na wiosenne zmiany w domu lub mieszkaniu nie chce wydać więcej niż 1000 zł. Wydaje się to niewiele, ale jeżeli remont przeprowadzamy samodzielnie, a płacimy jedynie za materiały, to za tę sumę możemy na przykład odmalować całe mieszkanie. Opracowany raport pokazał, że w zdecydowanej mniejszości są osoby, które chcą przeznaczyć na remont znacznie więcej – o kwocie powyżej 20 tyś.  zł myśli bowiem jedynie 3% respondentów. 

Wiosenne, cieplejsze dni to idealny czas na odświeżenie wnętrz. Warto zadbać o przestrzeń, w której spędzamy tak wiele czasu – od niej w dużej mierze zależy bowiem nasze samopoczucie i chęć do działania. A dobrze zaplanowany i przemyślany remont nie musi zrujnować naszego domowego budżetu.



[1] Ogólnopolskie badanie ilościowe realizowane techniką CAWI - przeprowadzone wśród członków społeczności badawczej Zymetrii. Realizacja badania: 26.02.2016 – 03.03.2016 r. Próba: osoby w wieku 25-60 lat, n=328.

Dodatkowe informacje