Dla mediów

< powrót do informacji prasowych

Studenci PŁ jako zespół AdWords, czyli case study z Okazje.info

       Po raz pierwszy studenci Politechniki Łódzkiej wzięli udział w projekcie przygotowanym przez specjalistów jednej z najpopularniejszych w Polsce porównywarek cen Okazje.info. - Chcemy wspierać uczelnie przez dostarczenie materiałów ćwiczeniowych i przeprowadzenie ze studentami case study - mówi Maciej Wypych, analityk ds. SEM.

We wtorek w Politechnice Łódzkiej swój debiut miała akcja zainspirowana doświadczeniem Grupy Okazje.info, która ma swoją siedzibę w Łodzi. Jak wskazują statystyki Megapanelu, porównywarka cen Okazje.info jest drugim w Polsce serwisem e-commerce.

Ten sukces i wiedza, jaką dysponują pracownicy firmy, pozwoliły na zorganizowanie zajęć dla studentów. Zostali oni postawieni przed typowym problemem biznesowym. - Jako członkowie zespołu AdWordsowego mieli na zlecenie działu marketingu przygotować kampanię w Internecie - zaplanować jej strukturę oraz przygotować teksty reklamowe - relacjonuje Aleksandra Kumorek, project manager Okazje.info.

W projekcie wzięli udział studenci zarządzania w ramach IFE Politechniki Łódzkiej. Przygotowany dla nich case study, w którym musieli zaprojektować kampanię reklamową PPC, był szansą na poznanie działań e-commersowych w praktyce. - Studenci podeszli ambitnie do zadania, jednak można było dostrzec brak doświadczenia. Po kilku naszych nakierowaniach i sugestiach studenci ukończyli swój projekt, który pracownicy naszej firmy podsumowali i udzielili praktycznych wskazówek - mówi Maciej Wypych analityk ds. SEM.

Jak zapewniają organizatorzy spotkania, w ramach możliwości będą wspierać łódzkie uczelnie i prezentować podobne case study innym szkołom wyższym w naszym regionie, jak i na szczeblu ogólnopolskim. Dla studentów to szansa na lepsze przygotowanie do późniejszego wejścia na rynek pracy i być może na ich decyzję dołączenia do zespołu Okazje.info.

Zadowolenia z projektu nie kryje również dr inż. Piotr Józwiak z Wydziału Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej. Zaznacza, że przeprowadzony case study wskazał zadania, z jakim mogą się spotkać studenci w przyszłości, zajmując się kampaniami reklamowymi PPC. - Skorzystali również z możliwości wymiany doświadczeń i uzyskania porad odnośnie projektów realizowanych w ramach zajęć i poza nimi - zdradza wykładowca i specjalista z zakresu technologii informacyjnych: - Wydaje mi się, że przygotowany case study stanowi ciekawe i atrakcyjne uzupełnienie zajęć na uczelni i liczę na przyszłą współpracę.

Warto dodać, że porównywarka cen Okazje.info ma swoje początki w murach łódzkich uczelni. Zarząd grupy ukształtował się jeszcze w czasie studiów i wciąż pamięta o swoich startupowych początkach. - Staramy się być również firmą odpowiedzialną społecznie. Posiadamy bardzo trudno dostępną na uczelni wiedzę, którą z chęcią podzielimy się ze studentami. Zaangażowanie studentów wywarło na nas pozytywne wrażenie, ale to z pewnością z faktu coraz większego zainteresowania internetem i mobilnością - podsumowuje Maciej Wypych.

Dodatkowe informacje