Dla mediów

< powrót do informacji prasowych

Największy nie znaczy najlepszy – ranking sklepów internetowych Okazje.info i Opineo.pl


Ani znana marka, ani wielkość sklepu nie przesądzają o jego popularności – wynika z raportu Okazje.info i Opineo. Znana porównywarka oraz niezależny serwis opinii przygotowały wspólne zestawienie najpopularniejszych i najlepszych, zdaniem ich klientów, sklepów internetowych. W rankingach, obok dużych i rozpoznawanych marek, jak Komputronik czy Agito, znalazły się też mniejsze, jak Gekon, 2sport czy Safaris.pl. 

Raport obejmuje osiem największych i najczęściej odwiedzanych kategorii w Okazje.info i Opineo.pl, m.in: Elektronika, Komputery, Odzież, Zdrowie i uroda czy Motoryzacja. Dla każdej z nich stworzono dwie listy rankingowe: sklepów najczęściej wybieranych przez klientów Okazje.info oraz sklepów najwyżej ocenianych przez użytkowników Opineo. Dla klientów zestawienie będzie pomocą w podejmowaniu decyzji zakupowych. Sklepy mogą zwrócić uwagę, co zaważyło na pozycji liderów. 

Raport wykazał, że nie trzeba sprzedawać wielu produktów, wystarczy być specjalistą w swojej dziedzinie. - Obecność w porównywarce i umiejętne wykorzystanie narzędzi promocyjnych pozwala zaistnieć na rynku nawet niewielkim podmiotom z niszowym asortymentem - mówi współautorka raportu, Milena Bakalarz. - Odpowiedź na potrzeby konkretnych grup klientów okazała się w wielu przypadkach źródłem powodzenia. Liderzy rankingu uzyskiwali wskazania na poziomie 30% w odniesieniu do całej kategorii – dodaje.

Największy nie znaczy najlepszy – ranking sklepów internetowych Okazje.info i Opineo.pl

Dlaczego Okazje.info i Opineo zdecydowały się na współpracę? Podwójne zestawienie pozwala na porównanie sklepów pod kątem dwóch najważniejszych dla klienta parametrów. - Klient sklepu internetowego chce otrzymać możliwie szeroki wachlarz ofert cenowych, ale jego uwaga skupia się wokół sklepów, które przy niskich cenach potrafią zachować VIP-owski poziom obsługi. – zaznacza Paweł Kucharzak z Opineo.pl. - Największe sukcesy odnoszą te sklepy, które szybko uczą się na swoich błędach, a opinie klientów traktują jako najlepszy audyt mający na celu eliminację słabych punktów w ich procesie sprzedaży – podkreśla.

Zebrane dane pokazują też, że zmienia się mechanizm dokonywania decyzji zakupowych. Coraz rzadziej przesądza cena, coraz częściej – solidność sklepu. Zawężanie kryterium przeglądania wyłącznie do jednego sklepu zdarzało się w Okazje.info o 80% częściej niż rok wcześniej. 


O raporcie napisano w serwisach: inwestycje.plmarketing - news.plvBeta.plekomercyjnie.plmedia2.plpcworld.plwebinside.pl, poile.pl, foto.recenzja.pl

Dodatkowe informacje